Kävellen töihin

KÄVELLEN TÖIHIN

Käytä sateeton aamu hyödyksesi ja kävele töihin. Lue lisää kävelyn monista terveyshyödyistä ja siitä, miten COMPEED® pitää huolta jaloistasi.

Kävellen töihin

On kirkas, sateeton aamu ja tunnet olosi energiseksi. Mikset tarttuisi tilaisuuteen kävellä töihin?

Töihin kävelyllä on useita etuja: Vältät täpötäydet junat ja bussit ja säästyt matkakuluilta. Lisäksi lakot tai ruuhkat eivät vaikuta matkaasi. Valitsemalla maisemareitin voit nauttia raikkaasta ilmasta ruuhka-ajan ilmansaasteiden ja kireän ilmapiirin sijaan.

Töihin kävely edistää myös terveyttä ja kohottaa kuntoa. Kävely on sopivan kevyttä liikuntaa, kun tavoitteena on laihtua tai kiinteytyä. Esimerkiksi 82-kiloinen mies, joka kävelee 5 kilometriä tunnissa, voi polttaa jopa 150 kaloria 25 minuutin työmatkalla. Samalla nopeudella kävelevä 69-kiloinen nainen voi puolestaan polttaa jopa 127 kaloria 25 minuutin työmatkalla.1

Rakkoja ja liikavarpaita töihin kävelemisestä?

Koska jalat kantavat koko kehon painon, hankaavat tai puristavat kengät voivat aiheuttaa rakkoja tai liikavarpaita. Jaloissa on paljon luita, mikä tekee niistä alttiit rasitukselle. Erityisesti uudet tai tiukat kengät voivat hangatessaan aiheuttaa kivuliaita vaivoja, jotka eivät valitettavasti jää työmatkalle.

Näin vältät rakot ja liikavarpaat töihin kävellessä

Jos saat töihin kävelyn seurauksena rakkoja tai liikavarpaita, harkitse jalkineiden vaihtoa. Kokeile mukavia lenkkitossuja tai kävelykenkiä ja kanna työ- tai korkokengät mukanasi laukussa. Sukatkin auttavat vähentämään kenkien ja ihon välistä hankausta. Jos kenkien vaihtamisesta ei ole apua, COMPEED® tarjoaa useita ratkaisuja rakkojen ja liikavarpaiden aiheuttaman epämukavuuden lievittämiseen sekä niiden ennaltaehkäisyyn ja hoitoon.

Katso kuinka COMPEED® toimii rakkojen ja liikavarpaiden hoidossa!

1 http://www.healthstatus.com/perl/calculator.cgi